به بزرگترین وبلاگ پژوهشی تحقیقی تلاوت خوش آمدید.

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان قرآنی.com و آدرس gheraatmc.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 3
بازدید کل : 61066
تعداد مطالب : 73
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


آمار مطالب

کل مطالب : 73
کل نظرات : 3

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 2
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 3
بازدید سال : 5
بازدید کلی : 61066
آموزش تجوید.درس دوم- ادغام

ادغام

معناي ادغام

ادغام در لغت، (مترادف كلمة «ادخال») به معناي «داخل نمودن» مي‌باشد، و در اصطلاح، عبارت است از «داخل كردن حرفي در حرف ديگر به طوري كه اثري از حرف اوّل «مُدْغَمْ» باقي نماند و حرف دوم «مُدْغَمٌ فيه» مشدّد شود»، مانند:
(قَدْ دَخَلُوا) كه دال (قَدْ) در دال (دَخَلُوا) ادغام شده و آن را (قَدَّ خَلُوا) مي‌خوانيم.
چنانچه مُدغَم و مُدغَمٌ فيه مثل هم نباشند، نخست مدغم را تبديل به حرف دوّم نموده و سپس ادغام مي‌كنيم، مانند «قُلْ رَبِّ» كه ابتدا «لام» را تبديل به «راء» و بعد در «راء» دوم ادغام مي‌نماييم و «قُرَّبِّ» مي‌خوانيم.


تعداد بازدید از این مطلب: 277
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


دانلود نغمات سه گاه

دانلود نغمات سه گاه

 گروهي زادگاه اين مقام را آذربايجان و اهل آن را از بهترين اجرا کنندگان سه گاه مي دانند، اما به مرور زمان اين مقام درساير سرزمين هاي هم جوار گسترش پيدا کرده و به دليل ويژگي منحصر به فرد لحني خود، در ميان عرب زبانان جايگاه ويژه و مناسبي براي خود کسب کرده و با گذشت زمان، رنگ و بوي عربي به خود گرفته است ؛ به نحوي که هم اکنون يکي از مقامات اصيل و نام آشنا در ميان مقامات و الحان قرآن کريم است. 

تعداد بازدید از این مطلب: 332
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آموزش صوت ولحن استاد شاهمیوه:درس دهم

درس دهم

«صوت شناسی (6)»

4- انعطاف ( سرعت صدا ) :

پیش از آنکه در مورد این ویژگی بسیار مهم و تاثیر گذار صحبت کنیم لازم است ابتدا به مقدمه زیر توجه کنید :  همانطور که می دانید در موسیقی از نت های مختلفی استفاده می شود که اسامی آنها عبارتند از :  دو - ر - می - فا - سُل - لا و  سی . (   Do - Re- Mi- Fa - Sol - La - Si ) . این نت ها ممکن است در یک قطعه  موسیقی بارها و بارها تکرار شده و هر بار با فرکانس های بالاتر یا پایین تر در آن قطعه مورد استفاده قرار گیرند . آنچه باید دانست این است که ارزش فرکانسی این نت ها کاملا مشخص و در تمام کشورهای جهان ثابت است . برای مثال فرکانس نت ( لا ) (La ) روی دیاپازون ( diapazon)که وسیله ای برای سنجش و کوک کردن صدای نت ها ست دارای 440 هرتز می باشد . بنا براین نت ( لا ) (La ) بعدی که به آن اکتاو ( لا ) (La )  گفته می شود دارای فرکانس دو برابر یعنی 880 هرتز است و ( لا ) (La )  قبلی یعنی یک اکتاو پایین تر دارای فرکانس 220 هرتز خواهد بود . به همین ترتیب فیزیک دانان فرکانس تمامی نت ها را در هر اکتاو معین نموده اند که این اعداد در عرف بین المللی ثابت و مشخص می باشد .

تعداد بازدید از این مطلب: 650
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0



عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود