به بزرگترین وبلاگ پژوهشی تحقیقی تلاوت خوش آمدید.

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان قرآنی.com و آدرس gheraatmc.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 31
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 36
بازدید ماه : 38
بازدید کل : 61105
تعداد مطالب : 73
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


آمار مطالب

کل مطالب : 73
کل نظرات : 3

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 31
باردید دیروز : 4
بازدید هفته : 36
بازدید ماه : 38
بازدید سال : 44
بازدید کلی : 61105
آموزش صوت ولحن استاد شاهمیوه:درس سوم

درس سوم 

«انواع تلاوت قرآن 2 »

2- تلاوت مرتّل :

گرچه در برخی از منابع تمامی گونه های تلاوت را نوعی ترتیل دانسته اند اما آنچه که امروز در میان اهالی فن در بلاد اسلامی رواج دارد این است که ترتیل یا مرّتل خوانی قرآن شیوه ای است که در مقابل تحقیق یا تلاوت مجوّد مورد استفاده قرار گرفته و طرفداران خاص خود را دارد . این شیوه هر چند در تمامی سرزمین های اسلامی رواج دارد اما در عین حال اصلی ترین گونه تلاوت در بسیاری از کشورها از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس همچون عربستان سعودی ، کویت ، قطر ، یمن و امارات متحده عربی است . در واقع شاید قاطبه علماء این کشورها اساساً تنها شیوه صحیح تلاوت را همین گونه ( تلاوت مرتّل ) بدانند زیرا تعدد مرتّلان قرآن و دوره های کامل قرآن به شکل ترتیل در این کشورها حاکی از آن است که مردم و قرّاء در این سرزمین ها گرایش کمتری به شیوه تلاوت مجوّد یا تحقیق از خود نشان می دهند و حتی  گاه و بیگاه در سخنان علماء این کشورها شیوه تلاوت مصریان مورد نکوهش قرار گرفته است

تعداد بازدید از این مطلب: 407
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آموزش صوت ولحن استاد شاهمیوه:درس دوم

درس دوم 

«انواع تلاوت قرآن 1 »

دانستیم که تلاوت قرآن کریم مهمترین ابزار برای نشر و گسترش مضامین و مفاهیم قرآنی در میان مسلمانان و حتی غیر مسلمانان است . در اینجا ما با انواع تلاوت و ماهیت آن آشنا می شویم .

بطور کلی در یک تقسیم بندی تلاوت قرآن به دو گروه تلاوت غیر منغومه و تلاوت منغومه تقسیم می گردد :

الف) تلاوت غیر منغومه :

عبارت است از تلاوتی که بدون نغمه و بطور ساده و تنها با هدف کسب ثواب انجام گردیده و مخاطبی ندارد . اینگونه تلاوتها که فارغ از عناصر موسیقایی صدا ، نغمه و سبک صورت می گیرد مشمول مباحث ما نگردیده و امری شخصی به حساب می آید .

 

تعداد بازدید از این مطلب: 685
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آموزش صوت ولحن استاد شاهمیوه:درس اول

 

 


درس اول

«پدیده تلاوت قرآن کریم و اهمیت آن در اسلام»

تلاوت قرآن کریم را می توان مهمترین پدیده فرهنگی اسلام و کار آمدترین ابزار، برای نشر و گسترش معارف و آموزه های قرآنی در بین مسلمانان دانست . بی شک ریشه های چنین پدیده ای را باید در همان نخستین سالهای نزول قرآن کریم و در زمان حیات رسول گرامی اسلام (ص)جستجو نمود . زیرا سفارشات قرآن عظیم از یکسو و تاکیدات پیامبر (ص) از سوی دیگر موجب گردید تا مسلمانان روز بروز گرایش بیشتری به سمت تعلیم ، حفظ و تلاوت این کتاب الهی پیدا نموده و از این رهگذر آیات قرآن در سینه های مسلمانان جای گیرد .

پس از پیامبر اکرم (ص) اهل بیت گرامی ایشان نیز با وصایای خود ، مسلمانان را به اهتمام نسبت به قرآن کریم دعوت نمودند و این سفارشات سبب گردید تا فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی ریشه دوانیده و مهمترین رکن زندگانی مسلمانان گردد . در واقع آن بزرگواران بخوبی می دانستند قرآن کتاب سعادت بشر است و برای فهم و عمل به دستورات و آموزه های آن توسط مسلمانان ، ابتدا باید میان مردم و این کتاب آسمانی پیوند و انسی پایدار بوجود آید . چنین ارتباط پیوسته و پایداری هم تنها از یک طریق میسر است و آن تلاوت و حفظ قرآن کریم می باشد .

 

تعداد بازدید از این مطلب: 288
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0



عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود